سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سینه خردمند صندوق راز اوست و گشاده‏رویى دام دوستى و بردبارى گور زشتیهاست . [ یا که فرمود : ] آشتى کردن ، نهان جاى زشتیهاست و آن که از خود خشنود بود ناخشنودان او بسیار شود . [نهج البلاغه]
پرتو
 
مهمترین رهبر جهان بر اساس تحقیقات موسسه کارنگی

مؤسسه کارنگی برای صلح با انتشار مقاله بسیار تفصیلی اعلام کرد: شاید در دنیا هیچ رهبری نباشد که به اندازه آیت الله خامنه ای برای مسایل جاری جهان مهم و در عین حال ناشناخته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رادیو فردا به نقل از موسسه کارنگی اعلام کرد: مؤسسه کارنگی برای صلح به تازگی مقاله بلندی در وبسایت این مؤسسه منتشر کرده است با عنوان "بازخوانی (آیت الله) خامنه‌ای نگاه جهان به قدرتمندترین رهبر در ایران.

بنابر این گزارش، مقاله بازخوانی (آیت الله) خامنه ای با جمله ای آغاز می شود که ترجمه اش چنین است شاید در دنیا هیچ رهبری نباشد که به اندازه آیت الله خامنه ای برای مسایل جاری جهان اهمیت داشته باشد اما هم زمان تا این حد برای جهانیان ناشناخته باشد.

بر اساس مقاله مذکور، هر رویکردی که در پی ایجاد رابطه با ایران است و می خواهد قرین موفقیت باشد باید قدر مناسبی برای آیت الله خامنه ای و نقش محوری او در تصمیم گیری های ایران در نظر بگیرد.

برخی دیگر از مفاد این مقاله به شرح ذیل است:

مقام های آمریکایی هنگامی که با این انتقاد مواجه می شوند که چرا به تماس با ایران نمی پردازند در پاسخ می گویند با چه کسی در ایران باید گفتگو کرد با این که پاسخ شاید آیت الله خامنه ای باشد واقعیت آن است که تا زمانی که آقای خامنه ای رهبر است تغییری بنیادی در سیاست داخلی یا خارجی انقلاب اسلامی ایران غیر محتمل به نظر می رسد. آیت الله خامنه ای به این دلیل به مقام رهبری انتخاب شد که به آرمان های انقلابی و آموزه های آیت الله خمینی وفادار بود. هر طرحی که آمریکاییان برای برقراری تماس با ایران طراحی کنند، بدون آیت الله خامنه ای پیشاپیش محکوم به شکست است. اقدامات ناموفق دولت کلینتون و پرداختن او به خاتمی و اصلاح طلبان در سال 2000 نمونه هایی در همین زمینه به شمار می روند. طرف قرار گرفتن با آیت الله خامنه ای ویژگی هایی نیز دارد که باید رعایت شوند. آیت الله خامنه‌ای باید متقاعد شوند که ایالات متحده آماده است مشروعیت جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد و به آن احترام بگذارد. آمریکا باید بگونه ای رفتار کند که آیت الله خامنه ای متقاعد شوند کاخ سفید در پی تغییر رفتار خود است نه تغییر رژیم ایران.

آیت الله خامنه ای هرگز توافقی را که متضمن قبول عقب نشینی یا پذیرفتن شکست باشد را نخواهند پذیرفت. ایشان حتی در برابر اعمال فشار هم تن به مصالحه نخواهند داد. آقای خامنه ای عمیقا باور دارد سازش در برابر فشار نتیجه معکوس می دهد و به افزایش اعمال فشار منجر می شود.

 منبع : تبیان

سیمای رهبر معظم انقلاب

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط احسان امیری 87/1/20:: 4:38 عصر     |     () نظر
درباره

پرتو

وضعیت من در یاهـو
احسان امیری
ای یاد تو شورافکن و پیغام تو پر جوش * آوای تو نجوای هزاران لب خاموش * آنجا که تو رخساره نمایی همه چشمند * وانجا که سخن ساز کنی جمله جهان گوش * در سینه ترا گر نه غم خلق جهانست * از نای تو شکوای قرون از چه زند جوش * فریاد تو ویران‌گر بنیان نفاق است * ای پرچم توحید ترا زیب بر و دوش * بانک تو خروشی است ملامت‌گر تاریخ * برخاسته از نای هزاران لب خاموش * بد خواه تو حشر سرافکنده خویش است * همراه تو با عزت و اکرام هم‌آغوش * تا بر ورق دهر نشیند سخن عشق * هرگز نکند یاد ترا خلق فراموش * پاس تو نگهدارد و جاه تو شناسد * هر با خبر از دانش و هر بهره‌ور از هوش
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ