سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت دنیا، خرد را تباه می کند و دل را ازشنیدن حکمت باز می دارد و کیفری دردناک می آورد . [امام علی علیه السلام]
پرتو
 
آیتالله خامنهای با نرمش قهرمانانه دشمنان ایران را ضربه فنی میکند

به نقل از سایت روسی اسپوتنیک، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب ایران به چند نکته اشاره کرد که برخی داخلی بودند و برخی خارجی اما کلا پیغام‌های زیادی برای دیگران در لابلای صحبت‌ها ارسال کرد.
این گزارش می‌افزاید: آیت‌الله خامنه‌ای در صحبت‌های خود بر ادامه حمایت ایران از ملت فلسطین تاکید کرد، مسئله‌ای که خیلی مورد توجه غرب در گفت‌وگوها با ایران می‌باشد. وی همچنین بر مقابله با آنچه «اسلام آمریکایی» نام دارد تاکید کرد و با مطرح کردن برخی وقایع از جمله تاسیس و حمایت از گروه‌های تندروی تکفیری. تروریست‌های داعش - القاعده و حامیان آنها را پیرو «اسلام آمریکایی» دانست.
سایت روسی اسپوتنیک ادامه می‌دهد: آیت‌الله خامنه‌ای به این مسئله اشاره کرد که آمریکایی‌ها با استفاده از ابزار «اسلام آمریکایی» در تلاش هستند مسلمانان را به جان هم بیاندازند و وجهه مسلمانان را در سطح جهان تخریب کنند. رهبر ایران بر وحدت مسلمانان شیعه و سنی به عنوان موضع اصلی ایران تاکید کرد و اظهار داشت که تنها راهکار مقابله با «اسلام آمریکایی» و تروریست‌ها وحدت میان همه مسلمانان جهان می‌باشد.
در ادامه این گزارش تصریح شده است: آیت‌الله خامنه‌ای در حضور سفرای خارجی مقیم تهران بر خطوط قرمز ایران در مذاکرات پافشاری کرد و گفت: ایران به هیچ وجه به آمریکا اطمینان ندارد. ایشان به نامه رونالد ریگان رئیس‌جمهوری اسبق ایالات متحده به امام خمینی‌(ره) اشاره کرد که در آن زمان تلاش داشت با چرب‌زبانی سر ایران را کلاه بگذارد مسئله‌ای که شبیه به نامه‌های اوباما به آیت‌الله خامنه‌ای می‌باشد. اشاره‌ای که همه تجزیه و تحلیل‌ها مبنی بر عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا در صورت امضای توافق هسته‌ای را زیر سوال می‌برد و نشان می‌دهد که رهبری ایران و ایرانی‌ها هنوز به دلایل تاریخی به هیچ وجه به آمریکایی‌ها اطمینان ندارند. شاید گفت‌وگوهای ایران و 1+5 منجر به تلطیف فضای متشنج فیمابین دو کشور گشته اما هنوز بی‌اطمینانی وجود دارد.
سایت روسی اسپوتنیک افزوده است: اگر به 26 سال رهبری آقای خامنه‌ای بر جمهوری اسلامی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که وی نه تنها یک شخصیت دینی و مذهبی می‌باشد بلکه یک سیاستمدار کارکشته و کهنه‌کار است که توانسته در فراز و نشیب‌های مختلف ایران را به پیش ببرد. به هر صورت با سیاست و رهبری او ایران توانست دشمنان کلیدی خود در منطقه خاورمیانه (صدام حسین و طالبان) را کنار بزند و از گزند اتفاقاتی که به صورت بالقوه ممکن بود برای ایران پیش آید عبور کند.
در  ادامه این گزارش می‌خوانیم: حضور و نفوذ ایران به چند هزار کیلومتر آنطرف‌تر از مرزهای خود رسیده، امری که از نظر استراتژیک سیاسی- نظامی به معنای انتقال مرزهای دفاعی به چند هزار کیلومتر دورتر از مرزها به حساب می‌آید.
سایت روسی اسپوتنیک نتیجه گرفته است: اصرار رهبر جمهوری اسلامی بر مواضع اصولی این کشور و در این شرایط حساس (که خیلی‌ها تصور دارند ایران باید انعطاف بیشتر نشان دهد و از برخی مواضع اصولی کوتاه بیاید)، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی نه فقط احساس نیاز یا ضعف در گفت‌وگوهای خود با 1+5 و یا شرایط سیاسی - نظامی بین‌المللی نمی‌کند بلکه مطمئن است همانگونه که ایران با سیاست خود توانست دشمنان کلیدی خود را کنار بزند خواهد توانست حریفان دیگر در منطقه را با «نرمش قهرمانانه» (یا همان سیاست) ضربه فنی کند.


جام نیوز


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط احسان امیری 94/3/18:: 3:39 عصر     |     () نظر
درباره

پرتو

وضعیت من در یاهـو
احسان امیری
ای یاد تو شورافکن و پیغام تو پر جوش * آوای تو نجوای هزاران لب خاموش * آنجا که تو رخساره نمایی همه چشمند * وانجا که سخن ساز کنی جمله جهان گوش * در سینه ترا گر نه غم خلق جهانست * از نای تو شکوای قرون از چه زند جوش * فریاد تو ویران‌گر بنیان نفاق است * ای پرچم توحید ترا زیب بر و دوش * بانک تو خروشی است ملامت‌گر تاریخ * برخاسته از نای هزاران لب خاموش * بد خواه تو حشر سرافکنده خویش است * همراه تو با عزت و اکرام هم‌آغوش * تا بر ورق دهر نشیند سخن عشق * هرگز نکند یاد ترا خلق فراموش * پاس تو نگهدارد و جاه تو شناسد * هر با خبر از دانش و هر بهره‌ور از هوش
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ