سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با ستیزه گریِ بسیار، دوستی در کار نیست . [امام علی علیه السلام]
پرتو
 
آیتالله خامنهای با نرمش قهرمانانه دشمنان ایران را ضربه فنی میکند

به نقل از سایت روسی اسپوتنیک، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب ایران به چند نکته اشاره کرد که برخی داخلی بودند و برخی خارجی اما کلا پیغام‌های زیادی برای دیگران در لابلای صحبت‌ها ارسال کرد.
این گزارش می‌افزاید: آیت‌الله خامنه‌ای در صحبت‌های خود بر ادامه حمایت ایران از ملت فلسطین تاکید کرد، مسئله‌ای که خیلی مورد توجه غرب در گفت‌وگوها با ایران می‌باشد. وی همچنین بر مقابله با آنچه «اسلام آمریکایی» نام دارد تاکید کرد و با مطرح کردن برخی وقایع از جمله تاسیس و حمایت از گروه‌های تندروی تکفیری. تروریست‌های داعش - القاعده و حامیان آنها را پیرو «اسلام آمریکایی» دانست.
سایت روسی اسپوتنیک ادامه می‌دهد: آیت‌الله خامنه‌ای به این مسئله اشاره کرد که آمریکایی‌ها با استفاده از ابزار «اسلام آمریکایی» در تلاش هستند مسلمانان را به جان هم بیاندازند و وجهه مسلمانان را در سطح جهان تخریب کنند. رهبر ایران بر وحدت مسلمانان شیعه و سنی به عنوان موضع اصلی ایران تاکید کرد و اظهار داشت که تنها راهکار مقابله با «اسلام آمریکایی» و تروریست‌ها وحدت میان همه مسلمانان جهان می‌باشد.
در ادامه این گزارش تصریح شده است: آیت‌الله خامنه‌ای در حضور سفرای خارجی مقیم تهران بر خطوط قرمز ایران در مذاکرات پافشاری کرد و گفت: ایران به هیچ وجه به آمریکا اطمینان ندارد. ایشان به نامه رونالد ریگان رئیس‌جمهوری اسبق ایالات متحده به امام خمینی‌(ره) اشاره کرد که در آن زمان تلاش داشت با چرب‌زبانی سر ایران را کلاه بگذارد مسئله‌ای که شبیه به نامه‌های اوباما به آیت‌الله خامنه‌ای می‌باشد. اشاره‌ای که همه تجزیه و تحلیل‌ها مبنی بر عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا در صورت امضای توافق هسته‌ای را زیر سوال می‌برد و نشان می‌دهد که رهبری ایران و ایرانی‌ها هنوز به دلایل تاریخی به هیچ وجه به آمریکایی‌ها اطمینان ندارند. شاید گفت‌وگوهای ایران و 1+5 منجر به تلطیف فضای متشنج فیمابین دو کشور گشته اما هنوز بی‌اطمینانی وجود دارد.
سایت روسی اسپوتنیک افزوده است: اگر به 26 سال رهبری آقای خامنه‌ای بر جمهوری اسلامی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که وی نه تنها یک شخصیت دینی و مذهبی می‌باشد بلکه یک سیاستمدار کارکشته و کهنه‌کار است که توانسته در فراز و نشیب‌های مختلف ایران را به پیش ببرد. به هر صورت با سیاست و رهبری او ایران توانست دشمنان کلیدی خود در منطقه خاورمیانه (صدام حسین و طالبان) را کنار بزند و از گزند اتفاقاتی که به صورت بالقوه ممکن بود برای ایران پیش آید عبور کند.
در  ادامه این گزارش می‌خوانیم: حضور و نفوذ ایران به چند هزار کیلومتر آنطرف‌تر از مرزهای خود رسیده، امری که از نظر استراتژیک سیاسی- نظامی به معنای انتقال مرزهای دفاعی به چند هزار کیلومتر دورتر از مرزها به حساب می‌آید.
سایت روسی اسپوتنیک نتیجه گرفته است: اصرار رهبر جمهوری اسلامی بر مواضع اصولی این کشور و در این شرایط حساس (که خیلی‌ها تصور دارند ایران باید انعطاف بیشتر نشان دهد و از برخی مواضع اصولی کوتاه بیاید)، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی نه فقط احساس نیاز یا ضعف در گفت‌وگوهای خود با 1+5 و یا شرایط سیاسی - نظامی بین‌المللی نمی‌کند بلکه مطمئن است همانگونه که ایران با سیاست خود توانست دشمنان کلیدی خود را کنار بزند خواهد توانست حریفان دیگر در منطقه را با «نرمش قهرمانانه» (یا همان سیاست) ضربه فنی کند.


جام نیوز


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط احسان امیری 94/3/18:: 3:39 عصر     |     () نظر
 
آیت الله خامنه ای، رهبری فوق العاده است

روزنامه نگار و استاد دانشگاه آمریکایی از رهبری ایران به عنوان رهبری فوق العاده یاد کرد و نیروهای قدس سپاه پاسداران را دارای قابلیت های لازم برای تقابل با نیروهای ویژه آمریکایی خواند.

جان استانتون، استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل از دانشگاه دیترویت، ساکن ایالات ویرجینیا دارای مقالات و تحلیل‌هایی در زمینه اوضاع سیاسی، امنیت ملی ایالات متحده و نبرد سایبری و ... است و بیش از 2 دهه است که مقالات و یادداشت‌های وی در رسانه‌ها منتشر می‌شوند.

 

از جمله مقالات و تحلیل‌های منتشره وی در مجلات و پایگاه‌های خبری مختلف می‌توان به مجله نشنال دیفنس و پایگاه‌های تحلیلی پراودا، کانتر پانچ، های بیم و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد.

 

استانتون درباره موضوع‌های روز من جمله برنامه هسته ای ایران، موضوع غزه و سوریه و موارد دیگر به گفت‌وگو پرداخت.

 

بر اساس این گزارش، جان استانتون در زمینه برنامه‌های هسته‌ای ایران و مشکلات موجود در این راه گفت: مشکل اصلی بین ایران و آمریکا را باید در لایه‌های تاریخی و عدم اعتماد سازی جست. البته در داخل آمریکا گروه‌های قدرتمندی متشکل از سیاستمداران، بازیگران و هنرمندان حامی اسرائیل هستند و در کنارشان گروه‌های دیگر چون «یوانی» ،«آیپک» و «جینسا» البته در مقیاس کوچک‌تر قرار دارند.

 

*حفظ منافع اسرائیل؛ اولویت نخست لابی‌های صهیونیستی

وی در ادامه درباره تنوع حامیان رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: «باید تاکید کنم که کنگره آمریکا، قانون گذاران و فرماندهان نظامی این کشور تحت تاثیر و نفوذ شبکه گسترده حامیان اسرائیل قرار دارند. گروه‌هایی چون آیپک و جینسا معروف‌ترین لابی‌های هوادار اسرائیل هستند اما در قیاس با لابی‌های مهم دیگر چون ited Jewish Federation of North" America The" و "The Jewish United Fund and the Jewish Alliance" در موقعیت بسیار پایین تری قرار دارند.

 

استانتون در این زمینه تاکید کرد؛ از دید گروه‌های یاد شده منافع اسرائیل نسبت به منافع آمریکا در اولویت قرار دارد.

 

*آمریکای غنی از انرژی به تاسیسات هسته‌ای نیاز ندارد

این روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه آمریکایی در پاسخ به سئوالی در زمینه حق غنی‌سازی ایران اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از امضاء کنندگان «ان پی تی» حق برخورداری مسالمت آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد. البته آمریکایی‌ها می‌گویند ایران نیازی به انرژی هسته‌ای ندارد زیرا دارای ذخایر نفتی و گازی است اما باید پرسید که خود آمریکا نیز با دارا بودن ذخایر مناسب انرژی پس چه نیازی به انرژی هسته‌ای دارد؟

 

*دولت آمریکا با مردم خود نیز مشکل دارد

وی در پاسخ به سئوال دیگر در زمینه نقش رسانه‌های این کشور و نگاه آن‌ها به واقعیت ایران گفت: باید گفت که علی‌رغم حضور گسترده تلویزیون در منازل آمریکا، رسانه‌های خبری این کشور در دهه 60تلاقی حوادث از جمله نبرد ویتنام،حقوق بشر،ترور «جان اف کندی» و «مالکوم ایکس» بودند و عده کثیری از آن‌ها متوجه روابط ایران و آمریکا در آن موقع قرار نمی‌گرفتند.

 

مردم در این زمینه به رسانه‌ها و آنچه که دولت می‌گفت گوش می‌کردند و به عنوان مثال درباره عملیات «آژاکس» در دهه 60 میلادی چیزی نمی‌شنیدند. تصاویر تلویزیونی با حقاق روزمره زمین تا آسمان متفاوت بودند. سئوال شما بسیار مهم است و الان هم باید اقرار کنم که همین مشکل در داخل آمریکا وجود دارد. دولت آمریکا با مردم خود نیز دچار مشکل و عدم ارتباط صحیح شدید است.

 

*سران آمریکا از ایران کینه دارند

استانتون در ادامه افزود: مردم آمریکا متنفر از جنگ هستند اما سران آمریکا به دلیل سقوط شاه ایران، ماجرای گروگان گیری ، ناتوانی عراق زمان صدام حسین در شکست ایران که آمریکا در آن موقع همانطور که می‌دانید حامی عراق بود، ماجرای بیروت در دهه 80 میلادی که آمریکا آن را به ایران نسبت داد و موارد دیگر تشنه نبرد با ایران هستند. جالب است که بدانید بر اساس همه پرسی‌ها مردم آمریکا خواهان همکاری دولتشان با ایران در زمینه نبرد علیه داعش در سوریه و عراق و تبادل اطلاعات در زمینه گروه‌های خرابکار هستند.

 

*مردم آمریکا نیز مخالف اسرائیل هستند

وی همچنین در زمینه دیدگاه مردم آمریکا نسبت به کشتار صیونیست ها در غزه گفت: اگر شما ارزیابی دقیقی از داخل آمریکا داشته باشید، متوجه خواهید شد که چقدر در سرتاسر این کشور جوامع مختلف همانند ایرانیان از اقدامات ارتش اسرائیل علیه غزه نفرت دارند و مخالف شدید تجهیز تسلیحاتی اسرائیل از سوی آمریکا هستند. ما شاهد تظاهرات ضد اسرائیلی و در حمایت از مردم فلسطین در لس آنجلس، نیویورک، ورمونت و اوهایو بودیم.

 

*منافع مردم آمریکا حمایت از لابی های صهیونیستی نیست

همچنین بطور یقین حمایت از آدمکشان و متجاوزین به نوامیس مردم و زنان و کودکان غزه مناسب منافع مردم آمریکا نیست. منافع مردم آمریکا در حمایت از گروه ضد ایرانی یوانی که از حمایت لابی های یاد شده چون جوئیش فدریشن بهره می برد ، نیست.

 

استانتون در خاتمه ابراز داشت: آیت الله خامنه ای اندیشمند دینی و رهبری فوق‌العاده است. ایشان همچنین به واسطه نبرد عراق علیه ایران در دهه 80 میلادی و سمتهای وقتشان دارای تجربیات زیادی هستند اما بر خلاف آیت الله خامنه ای، اوباما با عدم داشتن تجربیات جنگی در گذشته نظامیان آمریکایی را طی جریان نبرد عراق و افغانستان به کام مرگ فرستاد. تفاوت اصلی این دو رهبر و رییس جمهور این است که اوباما حامی اسرائیل بوده اما آیت‌الله خامنه ای اسرائیل را غده سرطانی می‌داند و خواهان انزوای اسرائیل در منطقه و جهان است.

 

*یگان‌های ویژه نظامی ایران قدرتمند هستند

وی همچنین با اشاره به توان نظامی ایران افزود: آمریکا دارای واحدهای متعدد نظامی از جمله « Navy Seals ، Green Berets» است اما در ایران نیز کماندوها و نیروهای قدس سپاه وجود دارند و تا جایی که من می‌دانم با سپری کردن 2 سال دوره‌های لازم ،قابلیت مقابله را با یگان‌های نام برده آمریکایی دارند.

 

وی همچنین با تایید اقدامات مخفی و آشکار حلقه آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران، سوریه را از جمله جبهه‌های آشکار و همگانی در نبرد علیه ایران دانست.

فارس


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط احسان امیری 93/5/21:: 9:30 عصر     |     () نظر
 
آیت الله آهنین ایران کیست؟

 "ساینس مانیتور" نوشت: «چرا آیت الله آهنین ایران، به آمریکا بی اعتماد است و این آیا اشاره به مذاکرات هسته ای دارد و یا نشان دادن آمادگی برای رویارویی با غرب است؟»


«عکس منتشره در سایت روزنامه آمریکایی»


این سایت در ادامه افزود: «هنوز برای بسیاری [آیت الله]خامنه ای که عمامه ای مشکی به سر دارد و علامتی است که نشان می دهد وی از اولاد حضرت محمد (ص) است به عنوان یک معما است. یک روحانی انقلابی با شور و مشتاق شعر که با یقه شیخی اش کاملا شیک در انظار ظاهر می شود.»

سایت این روزنامه آمریکایی نوشت: «پس از 1989 [آیت الله]خامنه ای به عنوان یک بازیگر محاسبه گر در عرصه بین المللی مطرح شد و امروز ایشان خود را یک شخصیت انعطاف ناپذیر و در حال تقویب ایران به عنوان محور مقاومت نشان می دهد آن هم در جنگی که برای شکست تکبر آمریکا و هم پیمانان غربی اش، و از بین بردن اسرائیل در پیش گرفته است. [آیت الله] خامنه ای دارای تفکرات ناشناخته ای است که برای فهم آن باید در شخصیت ایشان مطالعه کرد.»

کریستین ساینس مانیتور ادامه داد: «[آیت الله] خامنه ای همواره با بی اعتمادی به غرب به پیش آمده است و سیاست واشنگتن را در تلاش برای تغییر رژیم در ایران می بیند. [آیت الله]خامنه ای همیشه سعی کرده حفظ نظام را بر همه چیز مقدم کند و حال مشاهده می کنیم که اداره حکومت وی سیگنال هایی برای ایجاد رابطه و مذاکره ارسال می کند تا در صورت آمادگی طرف های دیگر این مهم صورت پذیرد.»

منبع: جام نیوز

نوشته شده توسط احسان امیری 91/9/22:: 10:8 صبح     |     () نظر
 
مهمترین رهبر جهان بر اساس تحقیقات موسسه کارنگی

مؤسسه کارنگی برای صلح با انتشار مقاله بسیار تفصیلی اعلام کرد: شاید در دنیا هیچ رهبری نباشد که به اندازه آیت الله خامنه ای برای مسایل جاری جهان مهم و در عین حال ناشناخته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رادیو فردا به نقل از موسسه کارنگی اعلام کرد: مؤسسه کارنگی برای صلح به تازگی مقاله بلندی در وبسایت این مؤسسه منتشر کرده است با عنوان "بازخوانی (آیت الله) خامنه‌ای نگاه جهان به قدرتمندترین رهبر در ایران.

بنابر این گزارش، مقاله بازخوانی (آیت الله) خامنه ای با جمله ای آغاز می شود که ترجمه اش چنین است شاید در دنیا هیچ رهبری نباشد که به اندازه آیت الله خامنه ای برای مسایل جاری جهان اهمیت داشته باشد اما هم زمان تا این حد برای جهانیان ناشناخته باشد.

بر اساس مقاله مذکور، هر رویکردی که در پی ایجاد رابطه با ایران است و می خواهد قرین موفقیت باشد باید قدر مناسبی برای آیت الله خامنه ای و نقش محوری او در تصمیم گیری های ایران در نظر بگیرد.

برخی دیگر از مفاد این مقاله به شرح ذیل است:

مقام های آمریکایی هنگامی که با این انتقاد مواجه می شوند که چرا به تماس با ایران نمی پردازند در پاسخ می گویند با چه کسی در ایران باید گفتگو کرد با این که پاسخ شاید آیت الله خامنه ای باشد واقعیت آن است که تا زمانی که آقای خامنه ای رهبر است تغییری بنیادی در سیاست داخلی یا خارجی انقلاب اسلامی ایران غیر محتمل به نظر می رسد. آیت الله خامنه ای به این دلیل به مقام رهبری انتخاب شد که به آرمان های انقلابی و آموزه های آیت الله خمینی وفادار بود. هر طرحی که آمریکاییان برای برقراری تماس با ایران طراحی کنند، بدون آیت الله خامنه ای پیشاپیش محکوم به شکست است. اقدامات ناموفق دولت کلینتون و پرداختن او به خاتمی و اصلاح طلبان در سال 2000 نمونه هایی در همین زمینه به شمار می روند. طرف قرار گرفتن با آیت الله خامنه ای ویژگی هایی نیز دارد که باید رعایت شوند. آیت الله خامنه‌ای باید متقاعد شوند که ایالات متحده آماده است مشروعیت جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد و به آن احترام بگذارد. آمریکا باید بگونه ای رفتار کند که آیت الله خامنه ای متقاعد شوند کاخ سفید در پی تغییر رفتار خود است نه تغییر رژیم ایران.

آیت الله خامنه ای هرگز توافقی را که متضمن قبول عقب نشینی یا پذیرفتن شکست باشد را نخواهند پذیرفت. ایشان حتی در برابر اعمال فشار هم تن به مصالحه نخواهند داد. آقای خامنه ای عمیقا باور دارد سازش در برابر فشار نتیجه معکوس می دهد و به افزایش اعمال فشار منجر می شود.

 منبع : تبیان

سیمای رهبر معظم انقلاب

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط احسان امیری 87/1/20:: 4:38 عصر     |     () نظر
درباره

پرتو

وضعیت من در یاهـو
احسان امیری
ای یاد تو شورافکن و پیغام تو پر جوش * آوای تو نجوای هزاران لب خاموش * آنجا که تو رخساره نمایی همه چشمند * وانجا که سخن ساز کنی جمله جهان گوش * در سینه ترا گر نه غم خلق جهانست * از نای تو شکوای قرون از چه زند جوش * فریاد تو ویران‌گر بنیان نفاق است * ای پرچم توحید ترا زیب بر و دوش * بانک تو خروشی است ملامت‌گر تاریخ * برخاسته از نای هزاران لب خاموش * بد خواه تو حشر سرافکنده خویش است * همراه تو با عزت و اکرام هم‌آغوش * تا بر ورق دهر نشیند سخن عشق * هرگز نکند یاد ترا خلق فراموش * پاس تو نگهدارد و جاه تو شناسد * هر با خبر از دانش و هر بهره‌ور از هوش
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ