سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و شنید مردى دنیا را نکوهش مى‏کند فرمود : ] اى نکوهنده جهان ، فریفته به نیرنگ آن ، به ژاژهایش دلباخته و به نکوهشش پرداخته . فریفته دنیایى و سرزنشش مى‏نمایى ؟ تو بر دنیا دعوى گناه دارى ، یا دنیا باید بر تو دعوى کند که گنهکارى ؟ دنیا کى سرگشته‏ات ساخت و چسان به دام فریبت انداخت ؟ با خفتنگاههاى پدرانت که پوسیدند ؟ یا با خوابگاههاى مادرانت که در خاک آرمیدند ؟ چند کس را با پنجه‏هایت تیمار داشتى ؟ و چند بیمار را با دستهایت در بستر گذاشتى ؟ بهبود آنان را خواهان بودى ، و دردشان را به پزشکان مى‏نمودى . بامدادان ، که دارویت آنان را بهبودى نداد ، و گریه‏ات آنان را سودى . بیمت آنان را فایدتى نبخشید ، و آنچه خواهانش بودى به تو نرسید ، و نه به نیرویت بیمارى از آنان دور گردید . دنیا از او برایت نمونه‏اى پرداخت ، و از هلاکتجاى وى نمودارى ساخت . دنیا خانه راستى است براى کسى که آن را راستگو انگاشت ، و خانه تندرستى است آن را که شناختش و باور داشت ، و خانه بى نیازى است براى کسى که از آن توشه اندوخت ، و خانه پند است براى آن که از آن پند آموخت . مسجد محبان خداست ، و نمازگاه فرشتگان او ، و فرود آمد نگاه وحى خدا و تجارتجاى دوستان او . در آن آمرزش خدا را به دست آوردند و در آنجا بهشت را سود بردند . چه کسى دنیا را نکوهد حالى که بانگ برداشته است که جدا شدنى است ، و فریاد کرده است که ناماندنى است ، گفته است که خود خواهد مرد و از مردمش کسى جان به درنخواهد برد . با محنت خود از محنت براى آنان نمونه ساخت ، و با شادمانى‏اش آنان را به شوق شادمانى انداخت . شامگاه به سلامت گذشت و بامداد با مصیبتى جانگداز برگشت ، تا مشتاق گرداند و بترساند ، و بیم دهد و بپرهیزاند . پس مردمى در بامداد پشیمانى بد گوى او بودند و مردمى روز رستاخیز او را ستودند . دنیا به یادشان آورد ، و یادآور شدند . با آنان سخن گفت و گفته او را راست داشتند . و پندشان داد ، و از پند او بهره برداشتند . [نهج البلاغه]
پرتو
 
مقام معنوى حضرت زهرا(س) در کلام رهبرى

مقام معنوى فاطمه زهرا علیهاالسلام در کلام مقام معظم رهبرى 
- من از جنبه هاى معنوى و روحى و الهى آن بزرگوار (حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام ) حرفى نمى توانم بزنم . من کوچک تر از این هستم که آن چیزها را درک کنم ، حتى اگر کسى هم بتواند درک بکند نمى تواند آن چنان که حق اوست او را توصیف و بیان کند. آن جنبه هاى معنوى یک عالم جداگانه اى است .
- این چه دانش والایى است ؟ این چه معرفت و حکمت بى نظیرى است که خداى متعال به یک زن در سنین جوانى مى بخشد؟ این مقام معنوى حضرت زهرا علیهاالسلام است . این مسائل معنوى تا حدود زیادى به فضایل علمى ارتباط پیدا مى کند. ارتباط پیدا مى کند به آن چه که از تلاش ‍ فاطمه زهرا علیهاالسلام ناشى مى شود.
- عبادت فاطمه زهرا علیهاالسلام یک عبادت نمونه است .
حسن بصرى که یکى از عباد و زهاد دنیاى اسلام است ، درباره فاطمه زهرا علیهاالسلام مى گوید: به قدرى دختر پیغمبر صلى الله علیه و آله عبادت کرد و در محراب عبادت ایستاد که تورمت قدماها پاهاى آن بزرگوار از ایستادن در محراب عبادت ورم کرد. سخنرانى مقام معظم رهبرى در تاریخ 25/9/71.

مقام معنوى فاطمه زهرا علیهاالسلام در کلام امام خمینى قدس سره 
- زنى که در حجره اى کوچک و خانه اى محقر انسان هایى تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک تا آن سوى افلاک و از عالم ملک تا آن سوى ملکوت اعلا مى درخشد.
- حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام یک زن معمولى نبوده است ، یک زن روحانى ، یک زن ملکوتى ، یک زن به تمام معنا انسان ، تمام نسخه انسانیت ، تمام حقیقت زن ، تمام حقیقت انسان .
- مساءله آمدن جبرئیل براى کسى یک مساءله ساده نیست ، خیال نشود که جبرئیل براى هر کسى مى آید و امکان دارد بیاید، این یک تناسب لازم است بین روح آن کسى که جبرئیل مى خواهد بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است ....این معنا و این تناسب بین جبرئیل که روح اعظم است و انبیاى درجه اول بوده است ، مثل رسول خدا و موسى و عیسى و ابراهیم و امثال اینها، بین همه کسى نبوده است ، بعد از این هم بین کسى دیگر نشده است ، حتى درباره ائمه هم من ندیده ام که وارد شده باشد این طور که جبرئیل بر آن ها نازل شده باشد... صحیفه نور .


نوشته شده توسط احسان امیری 88/2/18:: 12:0 عصر     |     () نظر
 
دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب

دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم سراسر کشور، انتخابات روز جمعه را، آزمون عظیم ملی برای افزایش «اقتدار و عزت ملت ایران و نظام اسلامی» خواندند و تأکید کردند: ملت هوشیار و مصمم ایران، با حضور پرشور و گسترده در این فریضة سیاسی – دینی، بار دیگر استکبار جهانی و به ویژه امریکا را ناامید و سرخورده خواهد کرد و با انتخاب نمایندگان اصلح، متدین – امین – معتقد به عدالت اجتماعی، متنفر از فساد، طرفدار حقوق محرومان، مدافع منافع ملی و دارای مرزبندی روشن با دشمن، مجلسی قدرتمند، پایبند به ارزشها و مبانی اسلام، و مفید برای کشور و ملت تشکیل خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به مخالفت استکبار با «برگزاری انتخابات در ایران، حضور مردم در آن و انتخاب نمایندگان اصلح»، علت اصلی تلاش بیوقفه و گستردة تبلیغاتی – سیاسی بیگانگان را برای جلوگیری از حضور پر شور ملت در انتخابات 24 اسفند، دشمنی زورگویان جهانی با اسلام و جمهوری اسلامی دانستند و افزودند: آنان درک کرده اند که ملت بزرگ ایران، میداندار و پرچم دار روند بیداری و اقتدار امت اسلامی است بهمین علت با هر مسئله ای که زمینه ساز «عزت و رفاه و پیشرفتِ ایران و ایرانی» باشد مخالفند.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری سخنان اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر صدور قطعنامه ضد ایرانی برای جلوگیری از شرکت مردم در انتخابات مجلس افزودند: کسانی که مدعی دمکراسی هستند به صراحت با دمکراسی و انتخابات در ایران دشمنی می کنند چرا که می دانند مردمسالاریِ نظام اسلامی زمینه ساز قدرت و پیشرفت ملت ایران است اما مردم آگاه و شجاع ایران، همچون همه رویدادهای مهم پس از انقلاب، این بار نیز پرشورتر از گذشته در انتخابات شرکت می کنند و نقشه های زورگویان بین المللی را «برای تضعیف نظام اسلامی و افزایش فشار به ایران»، خنثی خواهند کرد.
رهبر انقلاب اسلامی ایجاد تردید در مردم ایران را در زمینه خدمات بزرگ دولت و مجلس، یکی دیگر از اهداف تبلیغاتِ سیاسی بیگانگان دانستند و افزودند: مخالفان حضور ملت ایران در صحنه، درصددند درباره آزاد بودن و صحت و سلامت انتخابات تردید ایجاد کنند اما بنده با اطمینان کامل تأکید می کنم که انتخاباتی که تاکنون انجام شده، صحیح و درست بوده و انتخابات روز جمعه نیز همینگونه خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای، مهمترین مسئله در انتخابات مجلس هشتم را ضرورت «حضور گسترده­ی» مردم خواندند و خاطرنشان کردند: این حضورِ تعیین کننده، در «30 سال اخیر» همواره مایه قدرت بیشتر کشور و دولت بوده و روز به روز، آرمانها و ارزشهای انقلاب را زنده تر کرده است.
ایشان استحکام ایمان و دیانت را در دلهای آحاد مردم، از مهمترین ارزشهای انقلاب خواندند و افزودند: عدالت اجتماعی – مبارزه با فساد – مردم سالاری دینی – تحمیل نکردن «آرای فردی، حزبی، دولتی و غیره»، به ملت و آزادی انتخاب مردم در چارچوب مقررات اسلامی از جمله­ی ارزشها و مبانی انقلاب است و مجلس هشتم نیز به یاری پروردگار و همت و دقت مردم با توجه به همین ارزشها شکل خواهد گرفت.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عملکرد متفاوت دوره های مختلف مجلس، درباره مسائل گوناگون از جمله انرژی هسته ای، ضرورت تأمل و تدبر مردم در انتخاب نامزدهای اصلح را خاطرنشان کردند و افزودند: آحاد مردم با هوشیاری، تحقیق و مراجعه به افراد «خبره، مطلع و مطمئن» نمایندگانی متدین – امین - طرفدار عدالت – مخالف با فساد – طرفدار محرومان - پایبند به خط امام و طرفدار ارزشها و مبانی اسلامی به مجلس بفرستند و به کسانی رأی دهند که با افکار و اهداف دشمنان دارای مرزبندی روشن و مشخص هستند.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه اصل شرکت در انتخابات را دارای ثواب الهی دانستند و افزودند: البته دقت و تشخیص درست، اجر ثواب مضاعف را در پی خواهد داشت.
ایشان، ‌ابراز حساسیت مکرر مقامات امریکایی را درباره انتخابات مجلس هشتم، از نشانه های نادانی آنها برشمردند و افزودند: این مسئله موجب شده که ملتهای مسلمان، با حساسیت بیشتری انتخابات ایران را پیگیری کنند تا ببینند ملت ایران چگونه وارد این عرصه بزرگ می شود و چه کسانی را انتخاب می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر نترسیدن از دشنام و اخم دشمن، افزودند: امام بزرگوار معتقد بود دشمنان ملت، بی جهت و بدون هدف از کسی تعریف نمی کنند و ملت هوشیار ایران، این سخن امام را همواره در خاطر دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت مرزبندی روشن مجموعه های سیاسی با بیگانگان خاطرنشان کردند: خوشبختانه بجز اقلیتی کوچک، مجموعه های سیاسی کشور درباره مبانی اسلام و انقلاب اتفاق نظر دارند اما در مقابل دشمن، باید رودربایستی و ملاحظه را کاملاً کنار گذاشت و با روشن کردن مرزها، فقط ملاحظه خدا و ملت را کرد و این، یک شاخص است.
ایشان افزودند: مردم در انتخاب نمایندگان مجلس این شاخص را نیز در نظر خواهند گرفت تا به یاری پروردگار و در پرتو «شور و شوق» و شرکت عمومی مردم، مجلس هشتم یکسره یا با اکثریتی قاطع، تبلور و تجسم واقعی آرمانهای ملت و ارزشهای اسلام و انقلاب شود و ضمن ادای وظایف گسترده و سنگین قانونگذاری و نظارت، راه را برای خدمت بیشتر دولت پرتلاش و خدمتگزار کنونی، هموارتر کند.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود، با تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول ، ماه ولادت و هجرت نبی مکرم اسلام ، سراسر زندگی پیامبر اعظم را الهام بخش، درس آموز و نشاط آفرین خواندند و تصریح کردند: اگر مسلمانان در این گنجینه نهفته، تدبر و تأمل کنند و به سیره و درسهای قولی و عملی پیامبر اسلام پایبند باشند، امت اسلامی به چنان موقعیتی در جهان می رسد که هیچ قدرتی توان زورگویی به مسلمانان و تهدید آنان را نداشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به صف آرایی علنی و صریح صهیونیستها و دولتهای زیر نفوذ آنان در مقابل اسلام و حملات سازمان یافته به شخصیت نبی مکرم اسلام خاطر نشان کردند: نظام سلطه از توجه ملتهای مسلمان به تعالیم پیامبر اعظم و نتیجه طبیعی آن یعنی بیداری امت اسلامی و قدرت گرفتن جامعه یک میلیارد و پانصد میلیونی مسلمانان وحشت دارد بهمین علت پیامبر خاتم و رحمه للعالمین را آماج حملات تبلیغاتی خود قرار داده است.
ایشان جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار اسلام و عمل به تعالیم پیامبر برشمردند و تصریح کردند:‌ حقوق بشر، دموکراسی و انرژی هسته ای بهانه های آمریکا برای فشار به ایران است اما مردم جهان ماهیت حقیقی دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را درک کرده اند و با مشاهده فجایع غزه، فلسطین و عراق، امریکا و اسرائیل را بزرگترین دشمنان بشر می دانند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت رسمی رئیس جمهور امریکا با قانون منع شکنجه افزودند: مدعیان دفاع از حقوق بشر، رسماً پرچمدار شکنجه و شکنجه گری شده اند و همین واقعیات باعث شده است که شعار مرگ بر امریکا که روزی فقط از ایران شنیده می شد امروز به شعار مشترک ملتهای مسلمان و بسیاری از ملتهای غیرمسلمان تبدیل شود.
در این دیدار قشرهایی از مردم شهرهای مختلف کشور، جمعی از عشایر سراسر ایران، شماری از خانواده های معظم شهدا و تعدادی از کاروانهای راهیان نور حضور داشتند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط احسان امیری 86/12/22:: 5:20 عصر     |     () نظر
درباره

پرتو

وضعیت من در یاهـو
احسان امیری
ای یاد تو شورافکن و پیغام تو پر جوش * آوای تو نجوای هزاران لب خاموش * آنجا که تو رخساره نمایی همه چشمند * وانجا که سخن ساز کنی جمله جهان گوش * در سینه ترا گر نه غم خلق جهانست * از نای تو شکوای قرون از چه زند جوش * فریاد تو ویران‌گر بنیان نفاق است * ای پرچم توحید ترا زیب بر و دوش * بانک تو خروشی است ملامت‌گر تاریخ * برخاسته از نای هزاران لب خاموش * بد خواه تو حشر سرافکنده خویش است * همراه تو با عزت و اکرام هم‌آغوش * تا بر ورق دهر نشیند سخن عشق * هرگز نکند یاد ترا خلق فراموش * پاس تو نگهدارد و جاه تو شناسد * هر با خبر از دانش و هر بهره‌ور از هوش
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ